لوگو پست پنجم -فلسفه ۵ لوگو برتر ملی
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش
لوگوی سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران
نشان صداوسیما (IRIB) که در اوایل انقلاب طراحی شد، از نشان جمهوری اسلامی ایران (طراحی شده توسط حمید ندیمی) در رأس و دو نوشته «لا» به زبان عربی که به معنی «نه گفتن» به شرق و غرب شامل شده است که از شعار اصلی جمهوری اسلامی ایرانی یعنی «نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی» برگفته شده است. و به طور خاص به ایالات محتده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی اشاره دارد.
این دو «لا» در وسط به شکل یک شبکه به یکدیگر می‌رسند و در محل تلاقی آن‌ها نماد چشم قرار دارد. در زیر نماد، عبارت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با خط نستعلیق نوشته شده‌است.

منبع : ۱
لوگوی دانشگاه آزاد اسلامی
لوگوی دانشگاه آزاد اسلامی که در دهه ۶۰ طراحی شده است، شامل ۷ قسمت به شرح زیر است :
  • محراب : نشانه عبودیت به باریتعالی و این نکته که دانشگاه باید معبد باشد.[*]کلمه (لا) : مخفف (لا اله الا الله) است به معنی نفتی همه معبودها به جز خداوند تبارک و تعالی.[*]نوک قلم : اشارتی است به آیه شریفه (ن و القلم و ما یسطرون) به منظور تحصیل علم.[*]بال پرنده : به مفهوم آزاد بودن دانشگاه است و ترکیب دو بال پرنده نشان دهنده علم و تقوی.[*]رحل قرآن مجید : مبین اسلامی بودن دانشگاه و الهام از تعالیم کتاب آسمانی قرآن است.[*]سردر ورودی : تلفیقی است از سر در ورودی دانشگاه تهران و حوزه علمیه که نشان دهنده سیستم آموزشی دانشگاه است.[*]کلمه دانشگاه آزاد اسلامی : که با خط نستعلیق نوشته شده و حتما باید در جای مورد نظر و با همین ترکیب استفاده شود.

لوگوی مؤسسه استاندارد (نشان استاندارد ایران)
مرحوم مرتضی ممیز، پدر گرافیک ایران طرح نشان استاندارد ایران که بارها بر روی کالاها و محصولات مختلف دیداید را در سال ۱۳۶۴ طراحی کرد. این طرح با استفاده از حروف اول کلمات Institute of Standard and Industrial Research of Iran (ISIR) که معادل انگلیسی «مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران» است طراحی شده است. مرتضی ممیز درباره‌ی این خود گفته است که :
«در طراحی نشانه‌ی استاندارد توانستم از قلمی استفاده کنم که به خوبی حروف اختصاری (ISIR) را به کلمه‌ی ایران تبدیل کند. دوست داشتم کادر فلش مانندی اطراف نوشته را ببندد. کادری که دو زاویه‌ی آن کاملا تیز و دو زاویه‌ی دیگر آن منحنی و نرم باشد، تا در نهایت سادگی فلش حداکثر و حداقل را که هدف داوری مؤسسه در محصولات است نشان دهد. اما این حد سادگی برای سفارش‌دهنده کافی نبود؛ با اضافه کردن خطوط بیشتر حالت فلش را نمایان‌تر کردم».

نشان سپاه پاسداران
  • لا : برگفته از عبارت «لا اله الا الله» و بیانگر دیدگاه و تفکر عقیدتی سپاه است.[*]آیه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه» : به معنای «و هر آنچه می توانید از نیرو فراهم کنید تا به وسیله آن دشمنان خدا و خودتان را بترسانید» در بالاترین محل این ارم قرار گرفته است.[*]دایره بالای آرم : کره زمین، نمادی از جهانی بودن و تأکیدی بر حضور بین‌المللی سپاه در عرصه‌های مختلف جهانی است.[*]شاخه زیتون : شاخه زیتون یعنی سمبل و نشانه صلح و علت به کارگیری آن در این آرم این است که بدین وسیله نشان داده می‌شود که سپاه، یک تشکیلات صلح طلب است اما اگر لازم باشد مبارزه را هم در دستور کار قرار خواهد داد.[*]دست راست با مشتی گره کرده به همراه اسلحه و کتاب(قرآن): این مشت نماد قدرت است. در این نشان، مشت گره شده با اسلحه نماد بارز مقاومت مسلحانه مردمی و به بیان دیگر گویای مجاهدت در راه خدا، ایستادگی و مقاومت مردمی برای دفاع از آرمان های اسلامی و انقلابی و مبارزه علیه طاغوت های زمانه است که از قرآن مجید برآمده است.
در اساس نامه اصلی سپاه عنوان «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» ثبت شده و از آنجایی که سپاه محدود به ایران نمی‌شود، کلمه «ایران» نیز در آرم پیش بینی نشد. سال ۱۳۵۷ نیز که در پایین آرم ذکر شده، در حقیقت سال تأسیس واحدهای سپاه است.

شرکت پست ایران
لوگوی شركت پست جمهوري اسلامي ايران در سال ۱۳۶۷ توسط يكي از استادان معماري دانشگاه و در حال حاضر رييس دانشكده معماري دانشگاه هنر تهران، دكتر مصطفي كياني طراحي شده است. طرح وی در مرحله اول از بین ۷۰۰ نفر و سپس ۲۰ و در نهايت ۱۰ اثر براي داوري به عنوان لوگوی شرکت پست ایران انتخاب شد.
به گفته طراح اثر، این لوگو هم بیان تصویری دارد و هم بیان نوشتاری. این لوگو به شكل پرنده‌اي در حال پرواز ديده مي‌شود در واقع پرنده‌اي كه از شرق به غرب حركت مي‌كند. این لوگو از حروف «پ»، «ج»، و دو حرف «الف» اختصار کلمه (پست جمهوری اسلامی ایران) تشكيل شده است. بال پرنده نشانگر حرف «پ» و بدنه پرنده نشاگر دو حروف «ج» و «ا» است. بال پرنده متشكل از سه خط كه خط اول سه نقطه، خط دوم دو نقطه و خط انتهايي يك نقطه است و بدنه‌ اين پرنده متشكل از دو حروف «ج» و «ا» است.
کیانی در ادامه گفت :
آرم پست در گذشته و شايد در يك سوم تا نصف كشورها، شيپور و بوق بوده است. شيپور در اصل متعلق به ايرانيان و چاپار در زمان هخامنشيان بوده است. چاپارها به هنگام رساندن نامه‌ها با شيپور مردم را مطلع مي‌كردند. رنگ زرد هم به نوعي رنگ اطلاع رساني است چرا كه صندوق‌ها و ماشين‌هاي پست در اكثر نقاط جهان و باجه‌هاي تلفن همگي زرد هستند.

تا اینجا آخرین لوگوپست رو هم گذاشتم ... در آينده پست های برتری میذاریم
دلیل اینکه همه رو یکجا گذاشتم معمولا منبعشون یکیه بخاطر اینکه نرید اون سایتو ببینید همه رو اینجا گذاشتم..
کلا خالی کردیمش
امضاي کاربر :


-سفارشات قالب ، لوگو ، کاور ..... را پذیراییم
کدنویسی قالب،ابزاروب،قالب آرایی و... با آخرین متد ها +ریسپانسیو و سئو با قیمت کم @taha_tn تلگرام
-بزرگترین سامانه و شبکه اجتماعی تبادل آی دی + کانال + گروه تلگرام
فروش teledram.ir با قیمت فوق العاده پایین و توافقی قیمت پایه 140 تومن
http://ghalebgraph.ir/Forum/Post/18605
3 قالب اختصاصی ! روبات تلگرام + کانال + سئو فوق العاده عالی سرعت لود بالا

تشکر شده:

6 کاربر از helpmaster به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: karim / mahdio77 / mattin / maedeh6666 / dominar / whatyouknow /

پاسخ ها
به به چه لوگوهایی :)

تشکر از شما
امضاي کاربر :
شـــاد *بـــاشیــــن . . . شاید فــــردا نبـــاشین ☀



اون لوگوی دانشگاهه خیلی جالب بود واسم
ممنون طاها !
امضاي کاربر :


=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
خداروشکر...
=-=-=-=-=-=-==-=-=

تشکر شده:

1 کاربر از maedeh6666 به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: helpmaster /


براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.