تفاوت وبسایت داینامیک با استاتیک
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش
طراحی سایت معمولا به دو شکل صورت می گیرد. سایت ها یا استاتیک هستند و یا داینامیک . حال در این جا چه فرقی بین این نوع از سایت ها است؟ بهتر است بگوییم سايت استاتيک که نام دیگر آن ايستا است، وب سايتي است که طراحی آن ساده بوده و با HTML طراحی می شود. در این نوع سایت شما می توانید بدون مشکل و دانش فنی خاصی در زمینه ی طراحی سایت، وب سایت خود را بروز رسانی نمائید. اغلب سایت های استاتیک بعد از طراحی، کم تر دچار تغییر در محتوا می شوند و این به این معنی است که سایت استاتیک بصورت ثابت می ماند ولی می توان محتوای آن را از جمله متن، تصاویر و ... را تغییر داد. سايت دايناميک که نام دیگر آن سایت پويا می باشد، سايتي است که توسط يک نرم افزار مانند نرم افزار سایت ساز تارنما، محتوای سایت را کنترل می کند. مزیت این نوع سایت ها در این است که شما برای بروز رسانی کردن محتوای سایت خود هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت و براحتی محتوای خود را با این نرم افزار تغییر می دهید.


برخی از تفاوت های سایت استاتیک با داینامیک

سایت داینامیک توسط نرم افزار مديريت محتوا ایجاد می شود. گروه تارنما نیز با طراحی نرم افزار مدیریت محتوا با نام سیستم مدیریت وب سایت تارنما در این زمینه اقدام نموده است که دارای نکات قابل توجه در مقایسه با سایر نرم افزار های تولید شده می باشد. برخی از این ویژگی ها عبارت اند از:

امنیت : امروزه در دنیای مجازی، افراد و نرم افزار های بسیاری سعی در تخریب، آلوده کردن، کپی برداری اطلاعات شخصی و ... می نمایند که باعث ایجاد خسارت های بسیاری می شود. گروه تارنما، هسته ی اصلی و تمامی قسمت ها را به گونه ای طراحی کرده است که فقط از طریق خود نرم افزار قابل اجراست و این امر باعث بسته شدن تمامی حفره های امنیتی شده است. صفحه ورود مدیریت نیز از ویژگی های امنیتی ویژه ای برخوردار می باشد.
همچنین با طراحی بخشی به نام بروزرسانی در سیستم مدیریت، بخشی برای باگها و رفع خطاهای سیستم در آینده و پس از راه اندازی وب سایت طراحی نموده است.
مدیریت آسان و کاربر پسند : سایت ساز تارنما طوری طراحی شده است که مدیر وب سایت بدون هیچ دانش برنامه نویسی و حتی بدون یک کلمه برنامه نویسی، میتواند بصورت حرفه ای و در محیطی زیبا و کاربر پسند ، براحتی وب سایت خود را مدیریت نماید.
ماژولار بودن : گاهی نیاز است سیستم خود را به امکانات جدید و یا اختصاصی ارتقاء دهید. مثلا می توانید سیستم خود را به فروش آنلاین، سیستم پیامک، گالری ها و ... متصل و ارتقاء دهید. تمامی قسمت های نرم افزار تارنما قابل بروز رسانی و ارتقاء می باشد. همچنین می توانید ماژول های اختصاصی خود را سفارش دهید تا عملیات مورد نظر خود را در وب سایت راه اندازی نمایید.
پوسته حرفه ای : سایت ساز تارنما از موتور قدرتمند SMARTY برای پوسته ها استفاده نموده است. یعنی شما می توانید پوسته و ظاهر گرافیکی بسیار زیبا، حرفه ای، پر محتوا و .. . داشته باشید. همچنین امکان ویرایش کدها و فایل های پوسته نیز می باشد.

شما عزیزان می توانید اطلاعات وب سایت را در هر زمان و مکان بدون دخالت طراح سایت یا برنامه نویس به راحتي تغيير دهید. در صورتيکه برای تغییر محتوا یا اطلاعات تغيير اطلاعات سايت های استاتيک تنها این کار توسط طراحان و برنامه نويسان وب و اغلب با پرداخت هزينه مجدد انجام پذير است.
در این جا باید یاد آور شویم که هزینه ی طراحی سایت های داینامیک کمی بیشتر از سایت های استاتیک است . اما مزیت آن به این شکل است که شما در طول استفاده از سایت داینامیک خود هیچ مبلغ اضافی را به طراح یا برنامه نویس سایت جهت بروزرسانی سایت خود نمی دهید.
از سوی دیگر برنامه نویسان و طراحان سایت در سایت های استاتیک با مشکل بروز رساني مواجه هستند و پيشنهاد اغلب توسعه دهندگان وب اين است که اگر به فکر توسعه و ارتقاء وب سایت هستيد بايد از ابتدا از سيستم مديريت محتوا (تارنـما) استفاده کنید.
سايت شرکت هاي متوسط و بزرگ که به صورت پیاپی در طول روز،هفته و یا ماه ها به روز مي شوند حتما بايد از سيستم مديريت محتوا (تارنما) بهره مند باشد. عدم وجود سيستم مديريت محتوا منجر به افزايش چشمگير زمان پاسخ گويي به نياز مخاطبان و کاهش توان بروز عکس العمل نسبت به تغييرات بازار و در نهايت، عقب ماندن شرکت نسبت به ساير رقبا خواهد شد.
نکته ی آخری که باید در این جا یادآور شویم، این است که در سيستم مديريت محتوای تارنما، شما امکان کنترل پنل (بخش مديريتي) سایت خود دارامی باشید. این پنل شامل : اعمال تنظيمات، ايجاد، ويرايش و به روز رساني اطلاعات است در صورتيکه اين امکان درسايت های استاتيک وجود ندارد.

تشکر شده:

3 کاربر از mhmtnt به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: whatyouknow / admin-mehrdad / mattin /

پاسخ ها
مرسی
توی متن ها از رنگا هم استفاده کنید تا خواننده به خوندن ترغیب بشه
اموزش مفیدی بود
دستتون درد نکنه
نقل قول از admin-mehrdad
مرسی
توی متن ها از رنگا هم استفاده کنید تا خواننده به خوندن ترغیب بشه
اموزش مفیدی بود
دستتون درد نکنه
ممنون از نظرت

چشم حتما


با سلام به تمام خوانندگان عزیز,
من سید احمد حسینی(مدیر اسکینک و شیراز وب هاست) زاده شده از یکی روستاهای شیراز هستم.

(نام واقعی من = چس احمق کله گوسفندی)
من به دلیل اینکه در کودکی زیاد مورد تجاوز و فهش به ناموسم قرار گرفتم,
الان در این سن عادت کرده ام به دیگران توهین و فحش به ناموسشون بدم.

خواستم این متن رو بنویسم و بگم که از دست من ناراحت نشوید زیرا مشکل بی ناموسی و احمق بودن در من طبیعی است.
-----------------------------


شماره تماس من:
0939-349-8040هرگونه فهشی بدهید حق دارید.
-----------------------------
++باتشکر از شما++

براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.