دوربین Canon یا Nikon
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش

تهران- اگر به تازگی وارد دنیای گسترده عکاسی شده‌اید شاید این سوال نیز برای شما پیش آمده باشد که Canon یا Nikon، کدام یک بهتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمپانی‌های Canon و Nikon از بزرگترین تولیدکنندگان دوربین های DSLR هستند، سالهاست که این این دو رقیب پا به پای هم پیش می‌روند؛ این دو شرکت طرفداران مخصوص به خود را دارند و سالانه دوربین‌های متعددی را روانه بازار می‌کنند، اگر به تازگی وارد دنیای گسترده عکاسی شده‌اید شاید این سوال نیز برای شما پیش آمده باشد که Canon یا Nikon؛ در ادامه این مطلب قصد داریم ۲ دوربین هم سطح این دو شرکت را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید و دوربین مورد علاقه خود را تهیه کنید. دوربین Canon EOS 80D یکی از پرفروش‌ترین دوربین‌های APS-C است؛ سالهاست که از رونمایی این دوربین می‌گذرد اما همچنان تولید می‌شود؛ در مقابل دوربین Nikon D7500 نیز یکی از محبوب ترین دوربین‌های شرکت Nikon است؛ هر دو این دوربین‌ها در رده دوربین‌های نیمه حرفه‌ای شرکت Canon هستند.
دوربین Canon 80D در برابر Nikon D 7500


دوربین Canon EOS 80D در فوریه سال ۲۰۱۶ رونمایی شد، در مقابل دوربین Nikon D7500 در آوریل سال ۲۰۱۷ به بازار جهانی عرضه شد، پس اگر به دنبال دوربینی آپدیت تری هستید دوربین Nikon D7500 به شما پیشنهاد می‌شود البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که خرید این دوربین برای شما هزینه بیشتری خواهد برد؛ دوربین Canon 80D از سنسور CMOS با رزولوشن ۲۴ مگاپیکسل استفاده می‌کند؛ در مقابل دوربین Nikon D7500 به سنسور ۲۱ مگاپیکسلی مجهز شده است؛ باید این نکته را در نظر داشته باشید که تعداد پیکسل تأثیری در کیفیت تصویر شما ندارد و این اندازه سنسور است که در کیفیت تصویر شما نقش دارد؛ پردازشگر به کار رفته در دوربین Canon 80D مدل Digic 6 می‌باشد و پردازشگر جای گرفته در دوربین Nikon D7500 مدل EXPEED 5 می‌باشد؛ پردازشگر هر دو دوربین تقریباً در یک سطح قرار دارند اما دوربین Nikon D7500 حساسیت بهتری نسبت به دوربین Canon 80D دارد؛ ISO دوربین Canon 80D بین ۱۰۰ تا ۱۶۰۰۰ (قابل افزایش تا ۲۵۶۰۰) می‌باشد که این عدد در دوربین Nikon D 7500بین ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ (قابل افزایش تا ۱۶۴۰۰۰۰) قرار می‌گیرد.
پس می‌توان گفت دوربین Nikon D 7500عملکرد بهتری در نورهای کم دارد؛ البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که افزایش بیش از اندازه ISO (حساسیت به نور) سبب ایجاد نویز و در نتیجه کاهش کیفیت عکس می‌شود.
عمق رنگی در دوربین Nikon D 7500برابر ۲۴.۳ و در دوربین Canon 80D برابر ۲۳.۶ می‌باشد؛ میزان داینامیک رنج در دوربین Nikon برابر ۱۴ و در دوربین Canon 80D برابر ۱۳.۲ می‌باشد؛ در کل می‌توان گفت دوربین‌های شرکت Nikon غلظت رنگی بهتری نسبت به دوربین‌های شرکت Canon دارند و این موضوع در مورد تمام دوربین‌های این شرکت صدق می‌کند. سرعت عکاسی پیاپی دوربین Nikon D 7500نیز بیشتر از دوربین Canon 80D است؛ دوربین Nikon D 7500سرعت ۸ فریم بر ثانیه را در اختیار شما می‌گذارد که این عدد در دوربین Canon 80D به ۷ فریم بر ثانیه کاهش می‌یابد. دوربین Nikon D 7500حافظه بافر بیشتری دارد؛ دوربین Nikon D 7500قادر است بی نهایت عکس را با فرمت JPEG یا ۵۰ فایل RAW را ذخیره کند؛ اما بافر دوربین Canon 80D قادر است ۱۱۰ تصویر JPEG یا ۲۵ فایل RAW را در خود ذخیره کند.



از دیگر ویژگی‌های دوربین Nikon D7500 که آن را نسبت به دوربین Canon 80D برتری می‌دهد مربوط به سیستم فیلمبرداری آن می‌باشد؛ دوربین Nikon D 7500به فیلمبرداری ۴ K مجهز شده که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای آن به شمار می‌رود؛ کیفیت فیلمبرداری در دوربین Canon 80D به رزولوشن Full HD محدود می‌شود اما در مقابل این دوربین از تکنولوژی Dual Pixel CMOS AF بهره می‌برد؛ این تکنولوژی به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند به راحتی از فوکوس خودکار در زمان فیلمبرداری استفاده کند و با دقت و سرعت بیشتری به فیلمبرداری بپردازد.
دوربین Canon 80D به سیستم فوکوس خودکار ۴۵ نقطه‌ای مجهز شده است؛ تمام این نقاط از نوع کراس تایپ هستند؛ به علاوه این دوربین به سنسور تشخیص رزولوشن ۷۵۶۰ پیکسلی RBG و سنسور مادون قرمز مجهز شده؛ این سیستم به ردیابی سوژه کمک شایانی می‌کند؛ اما دوربین D 7500به سیستم فوکوس خودکار ۵۱ نقطه‌ای مجهز شده که تنها ۱۵ عدد از آنها از نوع کراس تایپ هستند؛ ردیابی سوژه در دوربین Nikon D 7500توسط نمایاب ۳ D صورت می‌گیرد؛ در کل می‌توان گفت دوربین Nikon D 7500سیستم فوکوس بهتری نسبت به دوربین Canon 80D دارد.


بدنه هر دو دوربین بسیار با کیفیت بوده و از جنس آلیاژ منیزیوم می‌باشد؛ وزن دوربین Canon 80D برابر ۷۳۰ گرم می‌باشد که این عدد در دوربین Nikon D 7500به ۶۴۰ گرم کاهش می‌یابد؛ پس اگر وزن دوربین برای شما اهمیت دارد دوربین Nikon D 7500گزینه بهتری است؛ دوربین Nikon D 7500به سیستم بلوتوث مجهز شده اما این سیستم در دوربین ۸۰ D یافت نمی‌شود در مقابل دوربین Canon 80D از سیستم NFC استفاده می‌کند؛ Canon 80D به باتری قدرتمند تری نیز مجهز است؛ شما در این دوربین قادر خواهید بود با هر بار شارژ ۹۶۰ عکس بگیرید اما این عدد در دوربین Nikon D 7500برابر ۹۵۰ فریم است. همچنین دوربین Canon 80D از کارت حافظه USH -1پشتیبانی می‌کند.
جمع بندی
هر دو این دوربین‌ها بسیار پرطرفدار هستند و طرفداران مخصوص به خود را دارند؛ اما در کل می‌توان گفت اگر به دنبال دوربینی هستید که بتوانید با آن تصاویر خیره کننده‌ای را ثبت کنید دوربین Nikon D 7500گزینه بهتری است، سرعت عکاسی پیاپی بیشتر در کنار حافظه بافر بهتر و سیستم ردیابی فوکوس ۳ D از خصوصیات بارز این دوربین هستند. اما اگر به دنبال دوربینی هستید که بتوانید با آن فیلمبرداری راحتی را تجربه کنید؛ دوربین Canon 80D به شما پیشنهاد می‌شود.



پاسخ ها

براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.