راهنمای عیب یابی؛ سرویس و تعمیر پکیج رادیانت
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش

پکیج دیواری یکی از بهترین و محبوبترین وسایل گرمایشی

در منزل است که علاوه بر تامین آب گرم مصرفی، آب گرم مورد نیاز برای شوفاژ

و وسایل گرمایشی را فراهم میکنند. با شروع فصل سرما پکیج های دیواری

دوباره کابرد پیدا میکنند اما بهتر است پیش از شروع روزهای سرد ابتدا سرویس

پکیج دیواری را انجام داده و در صورت نیاز تعمیرات لازم را برای آن انجام

دهیم.

پکیج

دیواری، آب گرم مصرفی خانواده برای حمام و شستشو و همچنین آبگرم موردنیاز

برای رادیاتور شوفاژ را تأمین می‌کند و با استفاده از آن دیگر از مزاحمت‌ها

و سروصداهای موتورخانه خبری نیست. پکیج در واقع موتورخانه کوچکی است که

برای هر واحد مسکونی به‌طور جداگانه کار گذاشته می‌شود و به دلیل راندمان

بالا و جای کمتری که اشغال می‌کند، محبوبیت بسیاری پیداکرده است.

پکیج

های دیواری مزایای زیادی نسبت به سیستم شوفاژ و موتورخانه و آبگرمکن ها

دارند که از مهمترین آنها میتوان به دسترسی راحت و سریع به آب گرم، مستقل

بودن پکیج دیواری هر واحد از کل ساختمان، تنظیم دمای آب مصرفی و رادیاتور

به اندازه دلخواه، اشغال فضای کمتر در خانه، کاهش هزینه‌های تعمیر و

نگهداری، مصرف بهینه سوخت و بازدهی بالا اشاره کرد. سرویس به موقع پکیج

دیواری بهترین راه برای حفظ و نگهداری این وسیله پرکاربرد است که خسارات

احتمالی و هزینه‌های جانبی سرویس و تعمیر این وسیله را تا حد زیادی کاهش

میدهد.

سرویس

پکیج دیواری بهتر است هر چند ماه یک بار انجام شود تا در صورت وجود مشکل

در هر کدام از قطعات دستگاه اقدامات و تعمیرات لازم هر چه زودتر انجام شود

اما به طور کلی باید پیش از شروع فصل سرما سرویس پکیج را حتما انجام دهید.

توصیه میکنیم سرویس سالیانه پکیج دیواری خود را به یک متخصص و تعمیرکار

حرفه ای بسپارید تا هم سرویس و هم رسوب زدایی پکیج دیواری به خوبی انجام

شود. اگر پکیج دیواری را به تازگی خریداری یا تعمیر کرده اید بهتر است هر

نیم سال یک بار سرویس آن انجام شود. در صورت وجود املاح در آب و رسوب در

قطعات و لوله‌های رادیاتور علائم مشخصی در سیستم ظاهر میشود که در چنین

شرایطی باید هر چه سرعتر رسوب زدایی را انجام داد.

برای

اینکه بتونید مشکل پکیج را شناسایی و برطرف کنید قبل از هر اقدامی باید

برند تولید کننده پکیج و مدل پکیج را بدانید . زیرا عیب یابی پکیج های

مختلف کمی با هم متفاوت میباشد.

هزینه تعمیر پکیج و سرویس پکیج برای

تعمیرات انواع پکیج متفاوت است. به عنوان مثال هزینه سرویس پکیج ایران

رادیاتور و تعمیر پکیج ایران رادیاتور با قیمت سرویس پکیج بوتان یا تعمیر

پکیج ایرفو متفاوت است. در کل این اختلاف هزینه، به دلیل نحوه کار و هزینه

متفاوت قطعات در برندهای مختلف است. مثلا نحوه تخلیه آب پکیج بوتان با نحوه

تخلیه آب پکیج ایران رادیاتور فرق دارد، علاوه بر آن نحوه تخلیه آب پکیج

در برندهای دیگر نیز متفاوت است.

با توجه به اینکه تعمیرکاران سیار

به دلیل حضور در نقاط مختلف و قابلیت انتقال ویروس جزو افراد پر خطر به

حساب می‌آیند لازم است در مواقع خرابی پکیج برای حفظ امنیت خود و خانواده

خود به نکات زیر توجه کنید :

  1. با توجه به اینکه بیش از 70 درصد
  2. از ایرادات پکیج براحتی توسط مصرف کننده قابل برطرف شدن هست با مطالعه

    مقالات این سایت در وحله اول تمام تلاش خود را کنید تا مشکل پکیج را خودتان

    حل کنید.

  3. اگر با مطالعه مقالات و مشاوره تلفنی با افراد متخصص قادر به برطرف کردن مشکل پکیج نشدید در انتخاب تعمیرکار نهایت دقت را کنید.[*]پیش
  4. از حضور تعمیرکار به صورت تلفنی نکات ایمنی را به تعمیرکار گوش زد کنید و

    از او سوال کنید آیا سرما خورده است یا نه، در صورت مثبت بودن جواب از وی

    عذرخواهی کرده و به دنبال فرد دیگری باشید

  5. قبل از حضور تعمیرکار به او به صورت تلفنی حساسیت خود را نسبت به داشتن ماسک و دستکش و همچنین رعایت نکات بهداشتی اعلام کنید.[*]قبل
  6. از آمدن تعمیرکار مقداری محلول ضد عفونی آماده کرده و قبل از حضور

    تعمیرکار به داخل منزل از وی بخواهید کیف و دست و ابزار خود را به خوبی ضد

    عفونی کند.

  7. اکیداً توصیه میکنم یک جفت دمپایی تمیز آماده کرده و جلوی درب گذاشته تا تعمیرکار استفاده کند[*]در هنگام انجام تعمیر به هیچ عنوان فاصله خود را با وی کمتر از سه متر نکرده و سعی کنید از دور نظاره‌گر باشید.[*]برای
  8. تسویه حساب از تعمیرکار شماره کارت گرفته و مبلغ را اینترنتی واریز کنید و

    حتی اگر تعمیرکار دستگاه پوز همراه داشت کارت عابر خود را به او ندهید و

    نهایتا خودتان کارت بکشید

  9. پس از انجام کار و خارج شدن تعمیرکار از منزل پکیج و اطراف آن و همچنین مسیر ورود و خروج او را کاملا ضد عفونی کنیدولی مهمترین قسمت این موضوع انتخاب تعمیرکار می‌باشد.
  10. شرکت پکیجکار این ضمانت را می‌کند که کلیه تعمیرکارانش کلیه نکات بهداشتی را رعایت کرده و در سلامت کامل می‌باشند.

    کد خطا و یا ارور پکیج چیست؟

    کد

    خطای پکیج دیواری به علائمی گفته می‌شود که توسط برد الکترونیک برای عیب

    یابی مشکل دستگاه به ما نشان داده می‌شود، ولی اگر بخوام شفاف‌تر توضیح بدم

    به این صورته :

    برد

    الکترونیک پکیج دیواری که به عبارتی مغز دستگاه می‌باشد رروی عملکرد تمام

    قطعات پکیج نظارت دارد، این نظارت بوسیله سنسورهایی صورت می‌گیرد که در

    نقاط مختلف پکیج وجود دارد و در مواقع بروز مشکل در قسمتی از پکیج برد

    کنترل توسط این سنسورها به وجود عیب پی برده و برای اینکه به مصرف کننده

    اطلاع دهد که عیب مورد نظر از کدام قسمت می‌باشد اگر پکیج دیجیتال باشد با

    مشخص کردن حروف و اعداد لاتین روی نمایشگر و اگر پکیج آنالوگ باشد بوسیله

    چشمک زدن برخی از چراغ ها اطلاع می‌دهد.

    دوستان عزیز همانطور که

    همیشه عرض کردم بررسی کد خطای پکیج و یا به عبارتی ارور پکیج اولین مرحله

    از تعمیر پکیج می‌باشد. این بدان معناست که در صورت بروز هر مشکل در پکیج

    دیواری خود قبل از انجام هر اقدامی شما می‌بایست دقت کنید آیا کد خطا مشخص

    شده است یا خیر !

    پس اولین گام از مراحل اولیه شناسایی عیب در پکیج دیواری بررسی ارور پکیج میباشد.

    مواردی که باعث می شود پکیج شما نیاز به تعمیر یا سرویس داشته باشد:

    ✔ انباشته شدن رسوب داخل پکیج بوتان

    ✔ وجود هوا داخل رادیاتور پکیج

    ✔ گرم نشدن کل رادیاتور

    ✔ انباشته شدن جرم داخل ورودی آب و خروجی رادیاتور

    ✔ تخلیه نشدن گاز به صورت کامل از هواکش

    ✔ افزایش نشتی پکیج به مرور زمان

    ✔ خراب شدن پرش سوئیچ هوا پکیج

    ✔ خرابی شیر تخلیه

    اصلی ترین دلیل خاموش شدن پکیج چیست؟

    مهمترین

    دلیل خاموش شدن در انواع پکیج دیواری که در هنگام تعمیر پکیج باهاش برخورد

    میکنیم معمولا کم شدن فشار بار پکیج میباشد که توسط پرشر سوئیچ آب شناسایی

    شده و اقدام به قطع کامل عملکرد پکیج خواهد شد .

    جهت رفع این مشکل باید شیر پرکن که در زیر پکیج قرار گرفته را باز کنید تا عقربه فشار روی 1/5 بار برسه و سپس ببندید .

    باید

    این نکته را خدمت شما عرض کنم که در صورت خرابی پکیج قبلا از هر اقدامی

    فشار بار پکیج را چک کنید که عقربه آن زیر عدد ۱ نباشه . یکی از دلایل اصلی

    از کار افتادن پکیج پایین بودن فشار بار پکیج میباشد .

    برای بالا بردن فشار بار پکیج اگر اولین بار است که قصد انجام این کارو دارید به روش زیر عمل کنید :

    قبل

    از هر اقدامی میبایست قطعه ای به نام شیر پرکن را در پکیج پیدا کنید . این

    قطعه در زیر پکیج قرار گرفته است و برای مشاهده آن حتما میبایست خم شوید و

    زیر پکیج را مشاهده کنید . شیر پرکن دارای ولوم پلاستیکی به رنگ مشکی و یا

    آبی میباشد . شما باید ولوم شیر پرکن را در خلاف جهت عقربه های ساعت

    بچرخانید تا زمانی که عقربه فشار پکیج روی 1/5 بار برسد و سپس آن را محکم

    ببندید .

    نکته : حتما قبل از ترک محل از بسته بودن کامل شیر پرکن اطمینان حاصل یابید .

    اگر فشار آب سرد ساختمان کم باشد باید در ساعات پایانی شب این کار را انجام دهید .

    اگر فشار پکیج بیشتر از 2 بار رفت از یکی از رادیاتورها کمی آب تخلیه کنید تا فشار نرمال شود.

    عیب های رایج در پکیج و طریقه رفع عیب

    تعمیر افت فشار پکیج دیواری رادیانت

    برای تعمیر پکیج رادیانت یکی از مشکلات بسیار معمول در این پکیج ها، افت فشار پکیج است که در اغلب موارد بر اثر نشت آب در قسمتی از سیستم لوله‌کشی یا رادیاتور رخ می‌دهد. در نظر داشته باشید که فشار پکیج همیشه باید در بین دو عدد ۱ و ۲ قرارگرفته باشد. پایین آمدن فشار در مدت‌زمان ۱ ساعته پس از تنظیم، به معنی وجود نشتی در قسمتی از مدار چرخشی آب است.

    درصورتی‌که نشتی آب در سیستم لوله‌کشی و رادیاتور وجود نداشته باشد، می‌توان ایراد کاهش فشار پکیج را در منبع انبساط جستجو کرد. هرچند در مواردی نادر، گیج فشار و پمپ نیز ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند.

    در صورت وجود مشکل در منبع فشار، کارشناس مربوطه با باز کردن منبع و بررسی آب و هوای بیرون آمده، شرایط منبع را به شما اعلام خواهد کرد. در صورت بیرون پاشیدن آب و هوا، در اغلب موارد منبع نیاز به تعویض شدن دارد، اما درصورتی‌که هیچ بادی از منبع خارج نشود، می‌توان منبع را با استفاده از تلمبه، تا فشار ۱۵ psi بارگیری کرد.

    عدم تأمین آب گرم

    تولید آب گرم چه برای مصرف آب و چه برای سیستم گرمایشی منزل باشد، وظیفه اصلی پکیج به‌حساب می‌آید. موضوعی که گاهی ممکن است با مشکلاتی روبرو شود. از مواردی معمولی که باعث سرد بودن رادیاتور‌ها می‌شود می‌توان به وجود هوا و نیاز به هواگیری رادیاتور اشاره کرد. هواگیری رادیاتور‌ها با استفاده از آچار مخصوص ارائه‌شده و با کمی شل کردن پیچ هواگیری انجام می‌شود.

    بهتر است پیش از شروع به هواگیری، یک حوله و یک ظرف را برای جلوگیری از بیرون پاشیدن آب رادیاتور و آلوده کردن وسایل منزل، آماده کنید. آب درون رادیاتور ممکن است بر اثر گذر زمان دچار زنگ‌زدگی شده باشد و منجر به خرابی فرش و دیگر وسایل منزل شما شود. بهتر است هواگیری با سرعتی کم انجام شود تا از بیرون پاشیدن آب و سوختگی‌های احتمالی جلوگیری کنید.

    از دیگر مواردی که ممکن است مشکلاتی در تولید گرمای لازم به وجود بیاورند می‌توان به ضعف شعله، کم بودن فشار گاز، کم‌بودن توان پکیج نسبت به بار گرمایشی ساختمان، رسوب گرفتن مبدل و رادیاتورها، خرابی در شیر سه راهه، خرابی پتانسیومتر و خرابی برد دستگاه اشاره کرد.

    البته ایراداتی در لوله‌کشی ساختمان نیز ممکن است منجر به ضعف گرمای تولیدی توسط پکیج شود که می‌توان به کوتاهی یا بلندی لوله‌ها و نزدیکی بیش‌ازحد رادیاتور و پکیج مربوط باشد. درهرصورت در اغلب موارد که مشکلی در تولید گرمای پکیج دیواری رادیانت احساس شود و البته هواگیری نیز انجام‌شده باشد، نیاز به بررسی یک کارشناس آشنا با تعمیرات پکیج وجود خواهد داشت.

    روشن نشدن مشعل پکیج

    مرحله اول در آغاز به کار پکیج دیواری رادیانت، روشن شدن اتوماتیک پکیج در زمان نیاز است. در صورت خرابی یا ایراد در سیستم مشعل، پکیج موفق به روشن شدن نخواهد شد و در نتیجه آب گرمی نیز در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت.

    قطع بودن گاز، خرابی ترموکوپل، کثیفی سر نازل‌ها و یا خرابی دودکش، از عمده دلایلی هستند که منجر به روشن نشده مشعل پکیج می‌شوند. در نظر داشته باشید که در صورت بروز مشکل در مشعل، چه به معنی روشن نشدن آن باشد و چه روشن شدن انفجاری پکیج، باید با کارشناس متخصص پکیج‌های دیواری تماس بگیرید.

    یک اشتباه ساده در تعمیر سیستم مشعل پکیج می‌تواند خطرات مالی و جانی بسیار زیادی را برای شما به وجود بیاورد. از سوی دیگر تعمیرات مشعل معمولاً هزینه‌بر نیستند و بهتر است به‌درستی و با کارشناسی کامل انجام شوند.

    بررسی سیستم عیب‌یابی اتوماتیک

    سیستم عیب‌یابی اتوماتیک در اغلب پکیج‌های مدرن وجود دارد و حتی پکیج‌های قدیمی نیز موارد و ایراد‌های خاص را با روش‌هایی متفاوت به شما اعلام خواهند کرد.

    در نظر داشته باشید که هیچ‌کدام از شرکت‌های تولیدکننده پکیج، هنوز به روشی ثابت برای اعلام معایب دست پیدا نکرده‌اند و تنها راه بررسی ارور‌های پکیج، مراجعه به دفترچه ارائه شده توسط شرکت مربوطه است.

    درصورتی‌ که دفترچه همراه با پکیج در دسترس شما نیست می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت‌های رسمی شرکت‌های تولیدکننده پکیج، به دانلود و مشاهده دفترچه مرتبط با مدل دستگاه خود اقدام کنید.

    البته اغلب کارشناسان و تکنسین‌ها تعمیر و راه‌اندازی پکیج‌های دیواری، با ارور‌های دستگاه‌های مختلف آشنا هستند و می‌توان برای بررسی مشکل مربوطه با این کارشناسان تماس بگیرید.

    نکات حیاتی در نصب دودکش پکیج

    ایراد در دودکش پکیج‌های دیواری می‌تواند به از دست رفتن جان ساکنین منجر شود. از همین رو پیشنهاد می‌شود که در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و سرویس‌های سالیانه، دودکش پکیج به مرکز تمرکز کاربران و کارشناسان تبدیل شود.

    برخلاف باور بسیاری از کاربران، تمامی ایرادات دودکش از جمله نشتی گاز مونوکسید کربن، توسط سیستم‌های اتوماتیک پکیج‌ها شناسایی نمی‌شود. ازاین‌رو بهتر است همیشه از وضعیت سلامت دودکش‌های پکیج اطمینان حاصل کنید.

    طبق استاندارد‌های جهانی، استفاده از لوله‌های گالوانیزه برای دودکش پکیج ممنوع است و حتماً این دودکش‌ها باید با سیستم‌های مدرن استیل جایگزین شوند. لوله‌های گالوانیزه، درزدار هستند و بر اثر فشار هوا و گرما، حالت اسیدی به خود گرفته و دچار خورندگی می‌شوند.

    برای جلوگیری از برگشت قطرات کندانس و یا آب به دستگاه پکیج و جلوگیری از آسیب‌های آینده، لوله دودکش پیکج‌های مدرن و فن دار باید با شیب دو درجه منفی نسبت به پکیج نصب شود. در صورت عدم امکان به وجود آوردن شیب بهتر است از کلاهک H در انتهای دودکش استفاده کنید.

    دودکش پکیج‌های فاقد فن باید با شیب مثبت نصب شود تا دود با تمایل بیشتری به سمت بیرون حرکت کند. طول لوله در پشت‌بام نیز در کشیده‌شدن مونوکسید کربن به خارج از پکیج تأثیرگذار است. اندازه‌گیری دقیق طول و شیب دودکش باید توسط کارشناسان مربوطه انجام شود و کاربران نباید به‌هیچ‌وجه به نصب این سیستم خطرناک، اقدام کنند.

    سرویس سالیانه را فراموش نکنید

    بسیاری از ایراد‌های پیش‌آمده در پکیج‌های دیواری، پیش از هزینه‌بر شدن قابل‌پیشگیری و تعمیر هستند. بهتر است به‌جای صبر کردن برای خرابی پکیج، با سرویس سالیانه این سیستم مهم گرمایشی، از هزینه و خطرات پیش رو جلوگیری کنید.

    کارشناس و تکنسین آشنا با برند خریداری‌شده توسط شما در هنگام سرویس سالیانه، تمامی اجزای پکیج را بررسی خواهند کرد و در صورت وجود مشکلات سعی به تعمیر و تعویض قطعات فرسوده خواهند داشت.

    بهترین زمان برای انجام سرویس سالیانه، پیش از آغاز فصل سرد است. فصل پاییز و زمستان به دلیل نیاز به استفاده از رادیاتور، فشار بیشتری را پکیج‌های دیواری وارد می‌کند. فشاری که مشکلات کوچک و قابل‌پیشگیری در پکیج‌ها را به خرابی‌های پرهزینه و حتی خطرناک تبدیل خواهد کرد.

    این موضوع را در نظر داشته باشید که بر خلاف باور‌های معمول، سرویس سالیانه یا شش ماهه پکیج‌های دیواری، به‌هیچ‌وجه یک هزینه اضافه به‌حساب نمی‌آید بلکه روشی مناسب برای جلوگیری از خطرات جانی و هزینه‌های مالی پیش رو در استفاده از سیستم‌های گرمایشی مدرن است.

    منبع: ابرکاوان

پاسخ ها

براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !