- صفحه اصلي قالب گراف
- انجمن
- آپلود سنتر
- تبليغات
- ورود
- عضويت
- خوراک
- نقشه
- تماس با ما
- ارسال پيام به مدير در انجمن ghalebgraph@gmail.com\09394943902
شیر های برقی اکثر مواقع در سیستم های برودتی و کولر های گازی وجود دارد. در پاراگراف های بالا بیان کردیم در کولر های گازی و اسپلیت ها شیر برقی با کنترل جریان مایع یا گاز باعث تغییر حالت سرمایش به گرمایش و یا بالعکس می شود اما در کل وظیفه ای این قطعه، قطع و وصل کردن جریان مبرد می باشد. در ادامه مقاله قصد داریم بیشتر درباره ی شیر برقی توضیح دهیم تا اطلاعات کافی درباره ی این قطعه داشته باشید، در نتیجه تا انتها ما را همراهی کنید.
شیر برقی کولر گازی چگونه کار می کند؟
موقع کار کردن سیم پیچ یا کویل شیر برقی یک میدان مغناطیسی ایجاد خواهد شد که موجب کشیده شدن آرماتور یا پیستون آهنی به سمت هسته ی شیر برقی می شود. به پیستون یک میله و یک پیپت متصل است که موظف هستند تا دریچه را برای انتقال مبرد باز کنند. در صورتی که برق شیر برقی قطع شود پیستون دیگر کار نمی کند و به سمت پایین می آید تا درب دریچه را ببندد. شیر های برقی به طور کلی یا دارای عملکرد مستقیم و یا دارای عملکرد پیلوت هستند که در بین این دو تفاوت های جزئی وجود دارد که می توانید با مطالعه ی مقاله های دیگر ما اطلاعات کافی را درباره ی آن بدست آورید.
علت معیوب شدن شیر برقی کولر گازی چیست؟
- سوختن سیم پیچ یا کویل: کمتر پیش می آید که سیم پیچ یا کویل بسوزد اما اگر این اتفاق بیفتد باعث خراب شدن شیر برقی کولر گازی خواهد شد. علامت هایی وجود دارند که نشان دهنده ی سوختن سیم پیچ یا کویل می باشند که در ادامه بیان خواهیم کرد. در صورتی که شاهد هر یک از آنها بودید خیلی سریع اقدام به تعویض سیم پیچ یا کویل کنید:[*]ولتاژ الکتریکی نامناسب (کمتر از 15%)[*]بروز مشکل در مدار مغناطیسی[*]شکسته شدن پیستون یا اهرم[*]تداخل مکانیکی در حرکت پیستون[*]سنبله ولتاژ[*]افزایش دمای شیر (بالاتر از 50 درجه سانتی گراد)[*]عدم باز شدن دریچه
- سوختن سیم پیچ یا مدار[*]باز شدن اتصالات سیم پیچ[*]ولتاژ الکتریکی نامناسب[*]وجود گرد و خاک، آلودگی و لجن در درگاه های پیلوت مانع بالا رفتن پیستون، دیسک یا دیفراگم خواهد شد.[*]فشار زیاد دیفرانسیل که بیش از مقدار MOPD می باشد.[*]کم شدن قطر الیاف مصنوعی[*]عدم بسته شدن دریچه
- بزرگ بودن بیش از حد استاندارد سوپاپ[*]وجود گرد و خاک، آلودگی و لجن در درگاه های پیلوت مانع بالا رفتن پیستون، دیسک یا دیفراگم خواهد شد.[*]باز نگه داشتن میله بالارونده به صورت دستی[*]در بعضی از مواقع آسیب دیدن درگاه پیلوت موجب بسته نشدن دریچه می شود.[*]شناور شدن دیسک[*]بازخورد ولتاژ به کویل یا سیم پیچ بعد از تخلیه انرژی سیم پیچ
تست کردن شیر برقی کولر گازی کار بسیار پیچیده و تخصصی نیست و می توانید خودتان به تنهایی و بدون کمک تعمیر کار آن را انجام دهید. ابتدا در اولین مرحله باید دستگاه را روشن کنید و در گام دوم دکمه ی تغییر عملکرد کولر را از سرمایشی به گرمایشی و بالعکس فشار دهید. در صورتی که فرایند تغییر عملکرد کولر به خوبی و عادی انجام شد شیر برقی سالم می باشد اما اگر متوجه علامت های غیر عادی مانند صدا های اضافی و عجیب غریب، تاخیر و کندی در تغییر عملکرد و… شدید به احتمال زیاد شیر برقی دچار مشکل شده است و باید برای رفع مشکل از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.
همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم امروز برایتان به طور کامل درباره ی علت خرابی، نحوه کار و تست شیر برقی کولر گازی توضیح دادیم تا اطلاعات کافی بدست آورید و بتوانید خودتان به تنهایی تمامی مشکلات را برطرف کنید. البته در مواقعی که بیان کردیم کار تخصصی است، بهتر است از یک تعمیر کار حرفه ای در نمایندگی دوو در تهران کمک بگیرید.
https://mohajermag.ir/
مجله مهاجرت | بهترین و جدیدترین روشهای مهاجرت، اخذ ویزا و اقامت کاری تحصیلی پناهندگی
پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر