درمان بواسیر یا هموروئید خارجی
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش
در انتهای روده بزرگ و مقعد همه افراد بالشتک های هموروئیدی قرار دارند. ولی در صورتی که بالشتک های هموروئیدی آسیب ببینند، متورم شده و بیماری بواسیر رخ میدهد. این عارضه می تواند باعث خارش و سوزش و ناراحتی به هنگام دفع مدفوع شود. اما هموروئید ترومبوزه زمانی اتفاق می افتد که هموروئید داخلی یا خارجی با لخته های خون پر شود. درمان بواسیر یا هموروئید خارجی در این هنگام اهمیت بسیار زیادی دارد که فرد سریعا باید برای آن اقدام کند.
توده بواسیر می تواند داخلی یا خارجی باشد و ممکن است یک فرد هر دو نوع را همزمان داشته باشد.
هموروئید خارجی در زیر پوست اطراف مقعد شما ایجاد می شود.

بواسیر یا هموروئید خارجی چیست؟
بواسیر خارجی یا هموروئید بادکرده بیرونی که در انگلیسی External Hemorrhoids نامیده می شود؛ همان عروق خونی متورم یا واریسی در ناحیه مقعد است، که در اثر اعمال فشار بیش از اندازه ایجاد می شود.
در صورتی که بر روی این عروق بیرون زده از مقعد فشار وارد شود، درون آنها خون تجمع کرده، و اصطلاحاً هموروئید ترومبوزه روی می دهد. یا به بیانی دیگر در صورتی که درون هموروئید، لخته خون ایجاد شود، فتق ترومبوز روی می دهد. این وضعیت خطرناک نیست اما می تواند به شدت دردناک باشد.
علائم بواسیر یا هموروئید خارجی ترومبوزه
این عارضه از ابتدا به شکل ترومبوزه نبوده و به مرور زمان و عدم توجه برای مراجعه به درمان دردناک می شود. نشانه های آن در ادامه آورده شده اند تا به طور کامل با آنها آشنا شوید:
  • خارش در اطراف ناحیه مقعد[*]خونریزی همراه با حرکت روده ای و دفع: افراد دارای هموروئید خارجی هنگام اجابت مزاج متوجه خونی به رنگ قرمز روشن روی مدفوع خود می شوند. رنگ خون از آنجا که مستقیم از دستگاه گوارش خارج می شود، معمولا روشن است.[*]تورم و یا بیرون زدگی بافت اطراف مقعد[*]درد در نواحی اطراف بافت هموروئیدی
هموروئید خارجی ترومبوزه می تواند آلوده شده و در آن عفونت تجمع نماید که در این صورت آبسه رخ داده و همراه با علائمی مانند تب ظاهر می شود.

جهت مشاهده عکس هموروئید خارجی کلیک کنید.

علت بواسیر یا هموروئید خارجی





هموروئید ترومبوزه ناشی از افزایش فشار وارده بر روی عروق داخلی رکتوم ایجاد می شود، این افزایش فشار ناشی از عوامل زیر ایجاد می شود:





  • یبوست مزمن

  • اسهال حاد و مزمن
  • حرکات روده نامنظم[*]حاملگی و استراحت مطلق مادر طی این دوران[*] زایمان طبیعی سخت[*]کهولت سن[*]نشستن برای مدت زمان طولانی (مسافرت با قطار یا هواپیما)[*]وارد شدن آسیب به انتها ستون فقرات یا داشتن سابقه جراحی




پزشکان به طور دقیق نمی دانند چرا برخی افراد دچار لخته های خون یا همان ترومبوزه می شوند.
برای خواندن مطلب هموروئید خارجی اینجا کلیک کنید تا اطلاعات کامل را دریافت کنید.

پاسخ ها

براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.